Chcesz szybciej schudnąć, ściągnij za darmo nowy ebook „9 ODCHUDZAJĄCYCH napojów” kliknij tutaj >>

Jeśli czujesz się zestresowana i zmęczona, odczuwasz niepokój, masz depresję, lęki, zjedz te naturalne produkty, tak szybko jak to możliwe.


Jak szybko schudnąć nawet jeśli jesteś łakomczuchem?


11 PRZEPISÓW SPALAJĄCYCH
TŁUSZCZ

Moja Droga,
Jeśli chciałabyś schudnąć, ale nie lubisz się głodzić, a może nawet tak jak ja lubisz dużo i smacznie zjeść, to koniecznie musisz to przeczytać...

Dobre samopoczucie możesz odzyskać w bardzo prosty sposób. I nie, nie mam tu na myśli przetworzonych i tłustych chipsów oraz wysokokalorycznych słodyczy. Otóż istnieją o wiele zdrowsze sposoby na poprawę humoru.

Oto 10 produktów, które działają jak antydepresanty. Włącz je do swojej diety, a pożegnasz się ze stresem i uspokoisz nerwy.

zakwaszenie organizmu

  1. PAPRYKA

Ma mnóstwo witaminy C, E, beta-karotenu, witamin z grupy B, potasu, fosforu, żelaza i magnezu. Poza tym papryka jest doskonałym źródłem likopenu, naturalnego przeciwutleniacza, który zwalcza wolne rodniki. Dzięki temu, paprykę docenia się za właściwości antynowotworowe – regularnie spożywane warzywo obniża ryzyko raka prostaty, szyjki macicy, pęcherza moczowego i trzustki.

W sytuacjach stresowych, podwyższa się poziom kortyzolu we krwi, czyli hormonu wytwarzanego przez warstwę pasmowatą kory nadnerczy. Papryka skutecznie obniża poziom kortyzolu, dzięki czemu łagodzi stres i poprawia samopoczucie. Z kolei witamina C zawarta w papryce, której jest czterokrotnie więcej niż w cytrynie, wzmacnia układ odpornościowy.

Warto wiedzieć, że papryka duszona, gotowana lub smażona zachowuje sporo składników odżywczych. Dodatkowo, podczas obróbki termicznej, zwiększa się wydzielanie likopenu.

2. CIEMNA CZEKOLADA

Niedobór magnezu to częsta przyczyna stresu i niepokoju. Z takimi dolegliwościami świetnie poradzi sobie gorzka czekolada, która uzupełni braki tego pierwiastka, a poza tym dostarczy nam cennego cynku. Ciemna czekolada zawiera pirazynę, która poprawia koncentrację i wspomaga myślenie. Poza tym dodaje energii, wzmacnia serce, działa świetnie na naczynia krwionośne, chroni przed miażdżycą i zapobiega zakrzepom.

Aby mieć pewność, że sięgamy po najlepszą gorzką czekoladę, warto przede wszystkim zwracać uwagę na ilość zawartego w niej kakao. Im jest go więcej, tym czekolada jest zdrowsza. W uzupełnieniu braków magnezu wystarczą nam jedna lub dwie kostki czekolady dziennie – w takiej ilości możemy ją jeść bez wyrzutów sumienia.

Zobacz przepis na BATONIKI OWSIANE Z CZEKOLADĄ

3. SEZAM

Jednym z pogromców stresu jest również cynk, dlatego warto zadbać o jego odpowiednią ilość w naszej diecie, np. włączając do swojej diety sezam. Cynk pełni ważną funkcję m.in. w magazynowaniu insuliny w trzustce i jej uwalnianiu, biosyntezie białek, utrzymywaniu prawidłowego stężenia witaminy A w osoczu oraz w pozbywaniu się z organizmu szkodliwych metali ciężkich. Co więcej, wspiera on układ odpornościowy, zapobiega chorobom skórnym oraz pełni kluczową rolę dla prawidłowego wzrostu, wagi oraz rozwoju kości.

Już w 100 g sezamu znajdziesz 10 mg cynku – bez względu na to, czy nasiona będą surowe czy podprażone. Sezam możesz dodawać do sałatek, zup i warzywnych dań. Jeśli chcesz urozmaicić swoją dietę, możesz go również spożywać w formie sezamowej pasty tahini, która stanowi jeden z podstawowych składników popularnego hummusu.

4. UGOTOWANY POMIDOR

Pomidor, podobnie jak papryka, jest doskonałym źródłem likopenu, który łagodzi objawy stresu, wzmacnia system odpornościowy oraz zapobiega powstawaniu zakrzepów. Warto wiedzieć, że pomidory zyskują wiele właściwości zdrowotnych przy obróbce termicznej, dlatego poleca się ich gotowanie lub duszenie, jak również dodawanie ich do potraw w formie przecieru pomidorowego czy sosu.

5. SZPINAK

Szpinak, podobnie jak inne liściaste zielone warzywa, jest skarbnicą kwasu foliowego, który wspiera organizm w produkcji serotoniny (hormonu szczęścia) i dopaminy (hormonu motywacji). Stanowi on również doskonałe źródło magnezu, którego niedobór często skutkuje obniżeniem nastroju.

Włączenie szpinaku do diety pomoże Ci skutecznie zwalczyć stres. Świeże liście szpinaku możesz dodawać do smażonych jajek lub zielonych koktajli na śniadanie. Może być on również doskonałym dodatkiem do warzywnych sałatek.

Zobacz też: Dieta na pozbycie się toksyn i oczyszczenie organizmu 

6. AWOKADO

Owoc ten zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, które przyczyniają się do obniżenia cholesterolu i poprawy metabolizmu. Regularne spożywanie awokado poprawia funkcjonowanie mózgu, zwiększa pamięć i koncentrację, poprawia stan skóry oraz chroni serce.

Awokado zawiera wiele kluczowych składników odżywczych, wśród których znajdziemy potas, witaminę E, witaminy z grupy B oraz kwas foliowy. Jest przede wszystkim doskonałym źródłem glutationu, który wspomaga zwalczanie wywołanych stresem wolnych rodników.

Awokado samo w sobie nie ma wyrazistego smaku. Kiedy jednak odpowiednio je przyprawimy, bądź połączymy z innymi składnikami, jest absolutnie przepyszne. Awokado możesz dodawać do sałatek i koktajli, zrobić z niego przepyszną pastę guacamole, bądź słodki deser.

Tutaj znajdziesz ciekawy przepis na DESER Z AWOKADO I KAKAO

naturalne antydepresanty

7. SPIRULINA

Jest świetnym źródłem potasu, pierwiastka, który m.in. odpowiada za równowagę hormonów stresu – adrenaliny i kortyzolu. Już cztery łyżki spiruliny wystarczą, by dostarczyć organizmowi jego odpowiednią dawkę. Algi możesz dodawać do zdrowych odżywczych koktajli i sałatek.

8. ŁOSOŚ

Spożywając łososia, uzupełnisz braki cennych kwasów tłuszczowych omega-3, które regulują poziom hormonów oraz przyczyniają się do poprawy nastroju. Poza tym, łosoś zawiera cynk, który również łagodzi objawy niepokoju i stresu. Ten gatunek ryby w diecie zmniejsza ryzyko otyłości, wspomaga układ immunologiczny oraz wpływa na równowagę ciśnienia krwi.

Najlepszy jest oczywiście łosoś dziki, który jest mniejszy, a jego mięso nie jest tak intensywnie różowe jak u hodowlanego łososia norweskiego. Ze względu na to, że stada łososia bałtyckiego są zagrożone wyginięciem, warto spożywać łososia pacyficznego. Nie najlepszym wyborem są łososie wędzone, gdyż zawierają sporo sodu i nie mają w sobie cennych kwasów omega-3.

9. INDYK

Mięso indyka zawiera tryptofan, czyli niezbędny aminokwas, którego organizm nie potrafi sam wytworzyć, dlatego należy dostarczać go z dietą. To właśnie on jest przekształcany w mózgu do serotoniny, ważnego neuroprzekaźnika, zwanego „hormonem szczęścia”. Z tego względu indyk jest polecany wszystkim osobom, które są narażone na stres. Badania wykazują, że osoby, które spożywają tryptofan są mniej konfliktowe i bardziej spokojne.

Zobacz przepis na PIKANTNE PULPETY Z INDYKA Z CUKINIĄ

10. ORZECHY WŁOSKIE

Orzechy włoskie są doskonałym źródłem kwasów omega-3, który przekształca się w kwas dokozaheksaenowy (DHA) w celu obniżenia noradrenaliny, hormonu, który może powodować uczucie lęku i drażliwości. Orzechy to również bogactwo cynku, a jako że nasz organizm nie magazynuje tego pierwiastka, warto spożywać codziennie ich garstkę.

Zobacz także:

Comments

komentarze