Chcesz nauczyć się dobrze jeść i zdrowo schudnąć, nawet 40 kg? Dołącz do wspaniałej społeczności, gdzie otrzymasz dopasowane do Ciebie plany jedzenia, przepisy i mnóstwo motywacji! Zapisz się dzisiaj!

 

Szczepy bakterii probiotycznych mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie i sylwetkę. Ułatwiają trawienie, sprzyjają wchłanianiu substancji odżywczych z pożywienia, a nawet zapobiegają otyłości. Niestety zachodnia dieta (bogata w cukier, białe pieczywo, napoje gazowane), a także częste przyjmowanie antybiotyków sprawia, że prawidłowa flora bakteryjna zostaje zaburzona. Dlatego uzupełnij swoją dietę w probiotyki, tym bardziej, że to niesłychanie proste.

Jakie znaczenie dla zdrowia mają probiotyki?

Probiotyk z greckiego oznacza „dla życia” (pro bios), i faktycznie, bakterie probiotyczne wszechstronnie oddziałują na nasze zdrowie:

– przeciwdziałają otyłości
– chronią przed alergiami i łagodzą ich objawy
– zapobiegają nowotworom
– zwiększają odporność organizmu
– regulują działanie układu pokarmowego: łagodzą biegunki, zaparcia, wspomagają leczenie chorób jelit
– chronią przed rozwojem grzybicy, mają właściwości przeciwwirusowe i antybakteryjne.
– wytwarzają witaminy z grupy B (w tym kwas foliowy), witaminę K oraz C, zwiększają wchłanianie minerałów
– poprawiają samopoczucie i redukują stres
– regulują działanie hormonów
– sprzyjają płodności
– zapobiegają miażdżycy oraz regulują ciśnienie krwi

Zobacz jak możesz schudnąć stosując dopasowany do Ciebie plan jedzenia:

Jelita – centrum dowodzenia odporności

Limfocyty odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie systemu immunologicznego, w dużej mierze znajdują się w ścianie jelit. To dlatego tam znajduje się „centrum dowodzenia” zdolności obronnych naszego organizmu. Jaką rolę w ochronie organizmu pełnią probiotyki? Hamują rozwój patogenów, niszcząc je i osłabiają, pozbawiając szkodliwe bakterie pożywienia. Pobudzają także aktywność przeciwciał w organizmie.

Co jeść aby dostarczyć dobrych probiotyków i prebiotyków

Najgoręcej polecam zsiadłe mleko, takie od krowy latem pasionej trawą, niepasteryzowane. Tam tych dobroczynnych bakterii jest najwięcej i są najlepsze. Aby wprowadzić do organizmu drogocenne probiotyki, wprowadź do diety:

  • kiszonki: kapustę kiszoną, sok z kiszonej kapusty, ogórki kiszone
  • ocet jabłkowy
  • kwas chlebowy w formie napoju
  • chleb na naturalnym zakwasie
  • domowy sok z kiszonych buraków
  •  miso (gęsta pastę na bazie soi, wywodzącą się z tradycyjnej kuchni japońskiej)
  •  tempeh (sfermentowaną soję z tradycyjnej kuchni indonezyjskiej)
  •  sfermentowany sos sojowy
  •  kombuchę (sfermentowaną herbatę z dodatkiem cukru)

Probiotyki potrzebują towarzystwa prebiotyków (naturalnego błonnika), stymulującego rozwój prawidłowej flory bakteryjnej. Produkty bogate w prebiotyki to: topinambur, czosnek, por, cebula, szparagi, siemię lniane, banany, cykoria, owies, jęczmień, rośliny strączkowe, miód i szpinak.

Zobacz to: Oto plan jedzenia na odchudzanie (nawet dla leniwych)>>

Jakie szczepy bakterii powinny się znaleźć w twoim jogurcie?

Wybierając produkt mleczny (kefir, jogurt lub maślankę) zwróć uwagę, czy jeden gram produktu zawiera co najmniej 10 milionów jednostek Bifidobakterii (Bifidobacterium) lub Laktobakterii (Lactobacillus).

Do najpopularniejszych szczepów Laktobakterii należą: Lactobacillus casei ssp. rhamnosus, Lactobacillus casei ssp Shirota, Lactobacillus rhamnosus, a także Lactobacillus plantarum.

Bifidobakterie, które powinny znaleźć się w jogurcie lub kefirze to:  Bifidobacterium lactis, Bifidobacterium longum, Bifidobacterium infantis.

Jak poszczególne szczepy dobroczynnych Laktobakterii oddziałują na organizm?

Przykładowo, szczepy Lactobactillus Casei pomocne są podczas leczenia biegunek rotawirusowych u dzieci, a także poantybiotykowych. Wykazują działanie antynowotworowe, łagodzą chorobę Leśniowskiego, łagodzą objawy alergii atopowej. Podnoszą odporność organizmu. Z kolei szczep Lactobacillus rhamnosus przyjmowany przez ciężarną na 4 tygodnie przed porodem, a następnie podawany noworodkowi w pierwszym półroczu życia, zmniejsza u niego ryzyko atopowego zapalenia skóry, a także alergii na białko mleka krowiego. Zalecany podczas biegunki, w stanach zapalnych przewodu pokarmowego i podczas nieswoistego zapalenia jelit.

Zobacz też:

Jesteś zmęczona rezygnacją z pysznego jedzenia tylko dlatego, aby schudnąć kilka kilogramów? Nie winię Cię. Kto chciałby aby jakiś znudzony dietetyk wyciągnął gotową rozpiskę i mówił Ci co masz jeść, a czego nie? Ja nie…

Zamiast mówić Ci, czego nie możesz jeść, powiem Ci co MOŻESZ, zobacz na następnej stronie>>

 

 

 

 

Bibliografia:

www.newscientist.com/article/dn13778-taking-probiotics-could-prevent-allergies/
www.foodmatters.tv/articles-1/6-healing-benefits-of-probiotics
www.akademiawitalnosci.pl
www.nutritional-supplements-health-guide.com/probiotics-vs-prebiotics.html
www.bbc.co.uk/sn/humanbody/truthaboutfood/healthy/prebiotics.shtml

Comments

komentarze