Jeśli chcesz schudnąć, to jedyną słuszną drogą jest zmiana nawyków żywieniowych. Możesz to zrobić w Klubie Kasi, dołącz też do naszej społeczności, specjalnej grupy na Facebooku, gdzie nawzajem się wspieramy, wymieniamy przepisami i działamy!

Ćwiczenia zwykle kojarzą się nam z wykonywaniem ruchu, jednak można znaleźć statyczne ćwiczenia, które nie wymagają nawet najmniejszego ruchu. Nie chodzi tu o pozycję kwiat lotosu, wykonywaną w jodze, a o bardzo skuteczne ćwiczenie deska (plank), które wzmacnia mięśnie brzucha.

Plank daje szybkie efekty w postaci wzmocnienia mięśni brzucha, pleców i kręgosłupach, co daje szereg korzyści. Większość ćwiczeń na siłowni polega na męczeniu odizolowanych partii mięśni, a tułów, ćwiczymy jedynie podczas martwego ciągu, budzącego wśród początkujących duże obawy. Dzięki „desce”, możesz wzmocnić ten obszar ciała bez stosowania 200 kilogramowej sztangi. Można zaliczyć ją do ćwiczeń kalistenicznych, ponieważ nie wymaga ona obciążenia.

Popularne: Schudnij bez głodówek i efektu jojo! Nawet 20 kg w niecałe pół roku!

Jak wykonuje się „deskę”?

Przyjmij pozycję jak do pompek na łokciach i upewnij się, że masz wyprostowany kręgosłup. Głowę utrzymuj w linii tułowia. Następnie oprzyj ciężar ciała na przedramionach i łokciach z przodu, oraz na palcach stóp. Ucwiczenia-na-brzuchtrzymuj tę pozycję przez 10 sekund i wraz ze wzrostem siły mięśni, wydłużaj ten czas.

To wszystko – plank należy to bardzo prostych ćwiczeń. Poniżej prezentuję kilka najważniejszych korzyści, jakie daje to niepozorne ćwiczenie. Można je wykonywać także na wyprostowanych rękach, jak na zdjęciu poniżej.

Wzmocnij mięśnie tułowia

Podczas tego ćwiczenia pracuje większość mięśni przedniej części ciała, także tych, o których istnieniu nie miałeś pojęcia. Wpływa to na zdolność do podnoszenia większych ciężarów, poprawienie skoczności i zmniejszenie brzucha. To ćwiczenie modeluje także pośladki.

Zmniejsz ryzyko kontuzji pleców

Ćwiczenia pleców, wymagają stosowania dużego obciążenia i wiąże się z pewnym ryzykiem kontuzji. Wykonywanie deski jest znacznie bezpieczniejsze, niż na przykład dźwiganie ciężarów podczas martwego ciągu, a także daje pozytywne efekty.

Wpływa ono także na zmniejszenie bólu pleców, który towarzyszy przede wszystkim osobom pracującym na siedząco.

cwiczenie-plank

Popraw metabolizm organizmu

Może Ci się wydawać, że podczas tego ćwiczenia, nie spala się kalorii, ale jest tak tylko na pierwszy rzut oka. Wymaga ono bardzo dużego napięcia mięśni i pozwala spalić więcej kalorii niż podczas robienia w tym samym czasie brzuszków lub wykonywania przysiadów. Ten efekt osiągamy dzięki temu, że pracuje wtedy bardzo dużo grup mięśni. Przekłada się to także na podwyższenie metabolizmu i spalanie kalorii nawet przez kilka godzin po jego zakończeniu.

Popularne: Zobacz, jakich 5  produktów należy omijać, aby schudnąć.

Poprawiaj swoją sylwetkę

Wzmocnienie mięśni pleców, szyi i brzucha, wpływa pozytywne na sylwetkę. Dzięki temu nie musisz się martwić o to, czy się garbisz. Regularne ćwiczenie wpływa na atrakcyjną sylwetkę z wciągniętym brzuchem i wypiętą piersią.

Poprawiasz swoją równowagę

Równowaga jest bardzo ważna, szczególnie, jeśli uprawiasz sporty zespołowe lub chcesz osiągnąć lepsze wyniki w aerobiku czy podnoszeniu ciężarów.

Zwiększysz elastyczność swojego ciała

To ćwiczenie rozciąga także elastyczność mięśni i ścięgien, w tych partiach ciała, które trudno jest wyćwiczyć w inny sposób. Dzięki temu, także zmniejszasz ryzyko kontuzji.

Zwiększasz pewność siebie i poprawiasz nastrój

Plank aktywuje także bardzo dużą ilość nerwów w organizmie. Dzięki temu poprawiasz swój nastrój. W jaki sposób to się dzieje? Deska zmniejsza napięcie mięśni, które gromadzą się podczas godzin bezruchu, na przykład podczas siedzenia na krześle. To także ćwiczenie, które wymaga świetnego opanowania – jest ono ważniejsze niż silne mięśnie.

Zobacz także:

9 hormonów odpowiedzialnych za tłuszcz na brzuchu, udach i pupie-jak je naprawić?

9 praktycznych porad, dzięki którym dieta odchudzająca przestanie być straszna!

Kiedy nadmiar ćwiczeń może być szkodliwy?

Comments

komentarze