Chcesz nauczyć się dobrze jeść i zdrowo schudnąć, nawet 40 kg? Dołącz do wspaniałej społeczności, gdzie otrzymasz dopasowane do Ciebie plany jedzenia, przepisy i mnóstwo motywacji! Zapisz się dzisiaj!

 

Pewnie wiesz, czego raczej nie powinno się jeść tuż przed snem, jeśli chcesz schudnąć, ale czy wiesz, że istnieją produkty, które jedząc nawet tuż przed snem pomogą Ci schudnąć. Idealna kolacja na diecie, powinna składać się z 2 składników, które doskonale zaspokajają apetyt i mają “moc” spalania tłuszczu.

 

Oto najlepsze jedzenie jakie możesz jeść tuż przed snem

1.Białe mięso

Białe mięso to idealne źródło białka i idealny produkt jaki możesz zjeść na kolację.

kurczak na słodkoBiałko trawi się wolno i zapewnia długotrwałe uwalnianie aminokwasów, co zwiększa uczucie sytości, przyspiesza metabolizm i stymuluje organizm do wydzielania glukagonu, hormonu, który rozkłada trójglicerole w wolne kwasy tłuszczowe.
Idealnie zjeść na kolację kawałek kurczaka, indyka, a nawet jajka.

Ciekawe, że na kolację nie powinno się jeść czerwonego mięsa np. wołowiny. Pomimo tego, że jest dość chuda, to według badań przeprowadzonych przez naukowców z Australii, czerwone mięso szybciej podnosi poziom cukru we krwi i nie jest dobrym produktem na kolację. Podobnie jak ryby, nawet te chude, ponieważ odpowiedź insulinowa naszego organizmu po zjedzeniu ryb, jest podobna jak np. po pieczywie.

Najlepiej na kolację zjeść kawał kurczaka lub indyka, który dzięki dużej ilości tryptofanu, aminokwasu, który odpowiada za nasze dobre samopoczucie, pomoże nam się zrelaksować, odprężyć i zasnąć spokojnie.

Zobacz też: Co dokładnie powinnaś jeść, aby szybko schudnąć z brzucha (posiłek po posiłku)

2.Jajka

Jajka to super produkt w czasie odchudzania. Jajka zawierają cenne składniki odżywcze.To prawdopodobnie najbardziej odżywczy produkt jaki istnieje! Zawiera zestaw wszystkich niezbędnych do życia aminokwasów i to w postaci najlepiej dla nas przyswajalnej.
Ma mało kalorii, za to aż 7,8 gramów białka i 5 gramów zdrowych tłuszczy. Jajka zawierają duże ilości witaminy D, witaminy E, jajka na śniadaniewitaminy K, witaminy B6 a także sporo wapnia i cynku.

Jedno ugotowane jajko zawiera:

Witaminy A: 25 % dziennego zapotrzebowania
Kwasu foliowego: 5% dziennego zapotrzebowania
Witaminy B5: 7% dziennego zapotrzebowania
Witaminy B12: 9% dziennego zapotrzebowania
Witaminy B2: 15% dziennego zapotrzebowania
Fosforu: 9% dziennego zapotrzebowania
Selenu: 22% dziennego zapotrzebowania

 Jajka zawierają sporo cholesterolu.

Jedno jajko zawiera około 200 mg cholesterolu, czyli trochę więcej niż połowa zalecanej dziennie dawki. Każdy z nas boi się cholesterolu, ale zupełnie niepotrzebnie. Ten, zawarty w jajku ma niewielki wpływ na poziom cholesterolu we krwi. Według niektórych naukowców obecność i  proporcje tłuszczy zawartych w jajkach do cholesterolu pozwalają na regulację pracy wątroby i utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi.
70% osób jajka w ogóle nie podnoszą poziom cholesterolu we krwi. U 30% jaja mogą nieznacznie podnieść jego poziom. Dzieje się tak głównie u osób z genetycznie uwarunkowaną hipercholesterolemią lub zaburzeniami genu ApoE4.

Jajka mogą podnieść poziom dobrego cholesterolu HDL

Cholesterol jest związkiem, który pełni wiele ważnych funkcji w naszym organizmie – jest min. prekursorem hormonów sterydowych, kwasów żółciowych, witamin, jest też istotnym składnikiem wielu tkanek, szczególnie tkanki nerwowej. Jedzenie jajek jest idealnym sposobem aby zwiększyć poziom dobrego cholesterolu (HDL). Osoby, które mają dużo tego dobrego cholesterolu w mniejszym stopniu są zagrożone chorobami serca, udarem mózgu, czy innymi chorobami.
W jednym z badań udowodniono, że spożywanie 2 jaj dziennie przez 6 tygodni, spowodowało wzrost dobrego cholesterolu (HDL) o 10%!

Jajka zawierają ponad 100 mg choliny.

Większość osób nawet nie wie, że coś takiego istnieje, ale to ważny składnik odżywczy. Cholina wchodzi w skład niektórych fosfolipidów, które stanowią istotny składnik budowy błony komórkowej. Cholina stymuluje rozwój mózgu, bierze udział w transporcie i metabolizmie cholesterolu oraz innych tłuszczów. Wpływa także na pracę wątroby i nerek. Nasz organizm nie wytwarza wystarczających ilości choliny, dlatego należy dostarczyć ją z pożywieniem.
Powinny o to zadbać szczególnie kobiety w ciąży.

Jajka chronią oczy przed wieloma chorobami oczu w tym zaćmą.

Zawierają dwa bardzo ważne dla oczu przeciwutleniacze, luteinę i zeaksantynę, które pomagają chronić oczy przez wieloma zwyrodnieniami. Luteina i zeaksantyna znajdują się w dużych ilościach w żółtku. Są silnymi antyoksydantami, które przede wszystkim chronią przed uszkodzeniem siatkówki. Liczne badania wykazały, że spożywanie odpowiedniej ilości tych składników może znacznie zmniejszyć ryzyko zaćmy i zwyrodnienia plamki żółtej. Jajka są też bogatym źródłem wit. A, witaminy przyjaznej oku. Już jedno jajko dziennie zaspokaja 25% zapotrzebowania na tę witaminę. Jedno z badań wykazało, że przy spożyciu półtora żółtka dziennie przez 4,5 tygodnia, poziom luteiny wzrasta o 28-50 procent, a zeaksantyny – o 114-142 procent.

Jajka są idealnym źródłem białka.

Białko to składnik, bez którego nie moglibyśmy żyć. W jajku znajduje się aż 6 gramów pełnowartościowego białka. Jajka zawierają też wszystkie niezbędne aminokwasy w odpowiednich proporcjach, do tego mają one doskonałą wartość biologiczną, którą nasz organizm wykorzystuje do prawidłowego funkcjonowania.
Jedzenie odpowiedniej ilości dobrego białka może pomóc nam schudnąć, zwiększyć masę mięśniową, może też być pomocne w obniżeniu ciśnienie krwi i zachowania zdrowia kości.

Jajka nie zwiększają ryzyka chorób serca.

Odkąd pamiętam, zawsze mówiło się, że” „nie jedz jajek, bo skoczy Ci cholesterol”. Jak się okazuje, w świetle najnowszych badań to nie do końca prawda. Dla większości ludzi, cholesterol nie ma znaczącego wpływu na stężenie we krwi cholesterolu całkowitego i cholesterolu LDL. Cholesterol z jajek jest cenny i potrzebny min. do prawidłowego funkcjonowania mózgu i układu sercowo-naczyniowego. Także zwiększenie podaży cholinym której w jajku jest sporo, przyczynia się do złagodzenia stanów zapalnych i zmniejszenia ryzyka wielu chorób jak np. rozwoju cukrzycy, choroby Alzheimera i choroby serca.

3. Zielone warzywa

salata_zRzodkiewka1Pewnie się zdziwisz, bo do tej pory zalecenia były takie, aby na kolację jeść wyłącznie proteiny czyli białko. Otóż nie do końca.
Pomimo tego, że warzywa zaliczane są do węglowodanów, to te zielone mają niski indeks glikemiczny, nie powodują skoków insuliny i mają mało kalorii.
Warzywa mają jeszcze inną zaletę. Wiele z nich obniża apetyt, ma mnóstwo składników i potrzebnych mikroelementów, które mają działanie odkwaszające organizm. To ważne, bo jeśli mamy zakwaszony organizm może mieć negatywne skutki dla zdrowia. Hamuje metabolizm, spowalnia odchudzanie i może prowadzić do wielu przykrych dolegliwości, a nawet chorób.

Warzywa zawierają też jeszcze jeden cudowny składnik, który przyspiesza odchudzanie.
To błonnik, który tworzy w przewodzie pokarmowym delikatny żel, który wypełnia żołądek i pokrywa ściany górnego odcinka przewodu pokarmowego, spowalnia wchłanianie węglowodanów i daje jednocześnie uczucie sytości.

Błonnik w organizmie wiąże duże ilości wody, pęcznieje, co opóźnia moment, w którym pokarm opuszcza żołądek. Zmniejsza tym samym odczucie głodu.Warunkiem jego sprawnego działania, jest picie odpowiedniej ilości płynów z przewagą wody.

kolacka na diecie

IDEALNA ODCHUDZAJĄCA KOLACJA

Odchudzająca kolacja powinna składać się z porcji białka i zielonych warzyw. Mój ulubiony zestaw to porcja pieczonego kurczaka z michą zielonej sałaty. Prosta, szybka i tania kolacja, która doskonale zaspokaja apetyt i spala tłuszcz. Taki zestaw możesz też zabierać ze sobą do pracy np. na drugie śniadanie. 

Zobacz jak jeszcze możesz przyspieszyć odchudzanie

Zobacz, niezwykle prosty plan posiłków, idealnie do Ciebie dopasowany. Dowiesz się dokładnie, co możesz jeść na śniadanie, obiad i kolację, a także na przekąski, nawet te do pracy, aby przyspieszyć spalanie tłuszczu, nawet tego trudnego, z bioder i pupy. Znajdzie to dokładnie rozpisany plan posiłków dzień po dniu. Ten plan posiłków zawiera mnóstwo pysznego i zdrowego jedzenia, przypraw, ziół i innych składników odżywczych, które w naturalny sposób poprawią problemy z trawieniem, obniżą cholesterol, ciśnienie krwi, są świetne jeśli masz cukrzycę 2 stopnia. Idealnie dopasowany do Ciebie jadłospis znajdziesz na następnej stronie:

nastepna_strona_guzik