Czy picie czarnej kawy z rana, ma dobry wpływ na zdrowie?

PICIE CZARNEJ KAWY Z RANA MA DOBRY WPŁYW NA ZDROWIEKawa to jeden z najpopularniejszych napojów na świecie. Miliony osób zaczyna swój dzień od kubka kawy. Pije się ją z rana, po południu a nawet wieczorem. Jak podają statystyki, każda osoba pije średnio 2 kubki kawy w ciągu dnia.

Kawa zawiera kofeinę (choć są też kawy bezkofeinowe), którą obwinia się za wiele niekorzystnych skutków dla zdrowia min. o to, że podwyższa ciśnienie krwi, zaburza pracę żołądka, sprawia, że łatwiej się denerwujemy.

Jednak kawa zawiera też mnóstwo innych prozdrowotnych składników, które znacznie przewyższają działanie kofeiny.

Oto dlaczego warto codziennie pić kawę

#1. Kawa zawiera cenne dla zdrowia składniki

Jednym ze zdrowych składników kawy są przeciwutleniacze, które skutecznie „rozbrajają” wolne rodniki, które uszkadzają komórki i powodują szybsze starzenie się. Wolne rodniki powodują także wiele chorób, które są częściowo powodowane przez stres oksydacyjny, w tym raka. Według niedawno opublikowanych badań dzięki zwartości antyoksydantów w tym, korzystnych dla zdrowia związków fenolowych, kwas chlorogenowy i innych składników, kawa może chronić przed rakiem jelita grubego i wątroby, cukrzycy typu 2 i chorobą Parkinsona.

Dla wielu osób, kawa jest podstawowym źródłem antyoksydantów w diecie. Osoby te spożywają bardzo małe ilości owoców i warzyw, za to ogromne ilości kawy.
Oczywiście, kawa nie może być jedynym źródłem antyoksydantów, ponieważ dla zachowania dobrego zdrowia należy dostarczać je z wielu źródeł, także z owoców i warzyw, które zwierają także wiele witamin, minerałów i związków roślinnych, których nasz organizm potrzebuje.

Kawa to nie tylko „czarna woda”. Oprócz antyoksydantów zawiera też inne dobre składniki:
Oto co zwiera jedna filiżanka czarnej kawy:

1. Ryboflawina (witamina B2): 11% dziennego zapotrzebowania
2. Kwas pantotenowy (witamina B5): 6% dziennego zapotrzebowania
3. Manganu i potasu: 3% dziennego zapotrzebowania
4. Magnezu i niacyny (B3): 2% dziennego zapotrzebowania

Prawda, że nieźle jak na napój, który do tej pory uważało się za szkodliwy?

Zobacz też: 3 sposoby, aby kawa stała się idealnym spalaczem tłuszczu>>

#2. Kawa pomaga zachować zdrowie serca i zmniejsza ryzyko choroby wieńcowej

Nie do końca wiadomo jak to się dzieje, że kawa wpływa pozytywnie na serce, ale coraz więcej długoterminowych badań, potwierdza jej zdrowotne działanie.

Istnieje taki pogląd, że kawa zwiększa ciśnienie krwi, a osoby z wysokim ciśnieniem nie powinny jej pić. To prawda, jednak, zmierzono, że efekt jest bardzo niewielki (3-4 mm/ Hg) i dotyczy regularnego picia kawy, ponadto taki efekt utrzymuje się około 75 minut.
Zbadano także, że kobiety, które piją kawę regularnie zmniejszają ryzyko udaru mózgu nawet o 20%.

#3. Kawa pomaga spalać tłuszcz

To dzięki kofeinie, która jak się okazuje może pomóc na zadbać o szybsze spalanie tłuszczu. Czy wiesz, że kofeina, która jest jednym ze składników kawy, znajduje się w prawie każdym suplemencie spalającym tłuszcz?

W kilku badaniach wykazano, że kofeina może zwiększyć tempo metabolizmu o 3-11%
Inne badania wykazały, że kofeina zwiększa spalanie tłuszczu, nawet o 10% u osób otyłych i 29% u osób szczupłych, które trenują.

Popularne: Oto plan diety, na której schudnie nawet największy leń!

#5. Kawa może zwiększyć wytrzymałość

Kawa może zwiększyć wyniki jakie chcemy uzyskać np. na siłowni czy w klubie fitness.
Jak mówią eksperci: “Sportowcy, którzy spożywają od 3 do 7 mg kofeiny w kawie, odnotowują 24% wzrost wydajności i wytrzymałości”

Ponadto, picie dwie filiżanki kawy na godzinę przed treningiem może również zmniejszyć ból mięśni po treningu mięśni aż o 48 %. Więc jeśli trenujesz, chcesz zwiększyć swoją wytrzymałość i zmniejszyć ból mięśni po treningu, wypij filiżankę czarnej kawy.

To także świetne rozwiązanie dla początkujących, którzy dopiero zaczynają ćwiczyć i obawiają się bólu mięśni po treningach.

CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ, ABY PRZYSPIESZYĆ METABOLIZM?

Możesz jeść odpowiednie produkty, które przyspieszą metabolizm i spalanie tłuszczu. Dobre jedzenie to klucz do zdrowego życia. Chciałabym podzielić się z Tobą tym dobrym jedzeniem. Pokażę Ci gdzie znaleźć mnóstwo pysznego i zdrowego jedzenia, przypraw, ziół i innych składników odżywczych, które w naturalny poprawią problemy z trawieniem, obniżą cholesterol, ciśnienie krwi, są świetne jeśli masz cukrzycę 2 stopnia, dodadzą Ci energii i sił. To jedzenie znajdziesz na następnej stronie!

Zobacz też:

dieta venus

dieta venus efekty opinie

Comments

komentarze