granat na niski poziom hemoglobiny

Chcesz szybciej schudnąć, ściągnij za darmo nowy ebook „9 ODCHUDZAJĄCYCH napojów” kliknij tutaj >>

Hemoglobina to bardzo ważne białko, które wchodzi w skład krwinek czerwonych. Jej zadaniem jest przenoszenie tlenu w organizmie, dlatego jeśli jej poziom odbiega od normy, nasze tkanki nie otrzymują odpowiedniej ilości tlenu. Skutkiem niskiej zawartości hemoglobiny jest anemia, inaczej niedokrwistość, która objawia się przewlekłym zmęczeniem, bladością skóry, zawrotami głowy, osłabioną koncentracją, zaburzeniami miesiączki oraz przyspieszeniem czynności serca.

Normy hemoglobiny dla osób dorosłych to: 12–16 g/dl dla kobiet i 14–18 g/dl dla mężczyzn (w przypadku kobiet w ciąży zakres wynosi 11–14 g/dl). Jeśli Twoje wyniki krwi wskazują na niski poziom hemoglobiny, nie ignoruj tego problemu. Oznacza to, że cierpisz na niedobór żelaza, który może spowodować znacznie więcej poważnych chorób.

W celu polepszenia swoich wyników, koniecznie zwracaj uwagę na wartości odżywcze w posiłkach, które spożywasz. Produkcję hemoglobiny wspierają przede wszystkim witamina C, kwas foliowy i żelazo. Warto również wspomagać swoją dietę ziołami. Na niski poziom hemoglobiny polecane są: bazylia azjatycka, mięta, pokrzywa, dzięgiel chiński, kolendra, pietruszka, liść laurowy i trybula.

Poniżej poznasz 5 domowych metod na podwyższenie poziomu hemoglobiny. Wprowadź te nawyki do swojej diety, a Twoje wyniki znacznie się polepszą.

zakwaszenie organizmu

METODA 1: PIJ SOK Z BURAKÓW I JABŁEK

Sok jabłkowo-buraczany z dodatkiem miodu to niezawodna mieszanka witamin i minerałów. Jabłka, dzięki zawartości witaminy C, pomagają lepiej wchłonąć żelazo znajdujące się w soku z buraków. W absorpcji żelaza pomocny jest również kwas foliowy, dostępny w burakach.

Odrobina miodu nada smaku zdrowej mieszance, jak również wspomoże trawienie oraz wpłynie na lepsze wchłanianie składników odżywczych. Produkty, których potrzebujesz do wykonania takiego napoju to: 1 szklanka soku z buraków, 1 szklanka soku z jabłek oraz 1-2 łyżeczki miodu. Pij tę mieszankę regularnie, 2 razy dziennie przez 3-4 tygodnie – po tym czasie Twoje wyniki powinny się polepszyć.

METODA 2: JEDZ MIGDAŁY

Migdały, spośród wszystkich orzechów, mają najwięcej witaminy E, witaminy B2 oraz białka. Dają uczucie sytości, dlatego poleca się je osobom na dietach odchudzających. Poza tym obniżają poziom złego cholesterolu, redukują stres, zapobiegają chorobom serca oraz regulują poziom cukru we krwi, dzięki czemu chronią przed cukrzycą. Już garść migdałów dostarcza nam dziennej dawki żelaza. Kiedy będziemy spożywać te orzechy z dodatkiem produktów bogatych w witaminę C i kwas foliowy, absorpcja tego minerału znacznie się zwiększy.

Najwięcej zdrowotnych właściwości mają oczywiście surowe migdały, nieblanszowane, bez dodatku soli i nieprażone. Skórka migdałów to bogactwo witaminy E oraz antyoksydantów, dlatego poleca się je spożywać w tej formie.

METODA 3: PIJ OCET JABŁKOWY Z MELASĄ

Melasę czarną, naturalny słodki syrop o ciemnym zabarwieniu, pozyskiwany z trzciny cukrowej, nazywa się mianem “czarnego złota”. I nie jest to tytuł przypadkowy, gdyż melasa to bogactwo minerałów. Już w jednej łyżce melasy znajduje się 3,5 mg żelaza, co odpowiada 19 % rekomendowanej dziennej dawki. Kiedy połączysz melasę z octem jabłkowym, Twój organizm przyswoi znacznie większą ilość tego minerału.

Do szklanki wody dodaj 1-2 łyżeczki melasy oraz 1-2 łyżeczki octu jabłkowego. Taką mieszankę pij codziennie przez miesiąc, a przekonasz się o jej pozytywnych efektach.

METODA 4: PIJ SOK Z GRANATU

Granat od wieków cieszy się opinią “owocu długowieczności”. Nic dziwnego, bo stanowi on prawdziwą skarbnicę witamin i minerałów. Sok z granatu ma mnóstwo przeciwutleniaczy, zawiera również żelazo, wapń, fosfor i magnez. Dzięki zawartości witaminy C i kwasu foliowego, sam w sobie świetnie absorbuje żelazo.

Sok z granatu jest cierpki i lekko gorzkawy, dlatego pij go z dodatkiem miodu i cynamonu. Wystarczy, że do szklanki soku dodasz 1/4 łyżeczki cynamonu i 1/2 łyżeczki miodu. Pij taki napój w porze śniadaniowej, a po miesiącu poziom Twojej hemoglobiny znacznie się podwyższy.

niski poziom hemoglobiny

METODA 5: JEDZ POMIDORY

Pomidory to przede wszystkim bogactwo witaminy C – już jeden duży pomidor uzupełnia 60 % zalecanej dziennej dawki. Znajdziesz w nich również takie wartości odżywcze jak witaminę E, beta-karoten, witaminy z grupy B i witaminę PP. Nie brakuje w nich również cennego żelaza, odpowiedzialnego za prawidłowy poziom hemoglobiny.

W przypadku niedokrwistości, najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie świeżych i suszonych pomidorów. Oczywiście, pomidory to bogactwo antynowotworowego likopenu, którego poziom zwiększa się podczas wysokiej temperatury, jednak, kiedy Twoim celem jest podwyższenie hemoglobiny, nie poddawaj ich obróbce termicznej, gdyż stracisz w ten sposób witaminę C.

NISKI POZIOM HEMOGLOBINY – JAKIE PRODUKTY OGRANICZYĆ?

Produkty takie jak kawa, herbata, alkohol oraz żywność bogata w wapń, np. produkty mleczne, hamują absorpcję żelaza. Dlatego jeśli zależy Ci na polepszeniu swoich wyników, staraj się je ograniczać.

Produkcję hemoglobiny wspierają również ćwiczenia. Dzieje się tak, ponieważ aktywność fizyczna zachęca organizm do produkcji większej ilości hemoglobiny, w celu zaspokojenia wyższego zapotrzebowania w tlen.

Zobacz także:

Comments

komentarze