46650755 - kettle pouring boiling water into a cup in morning sunlight

Zanim zaczniesz odchudzanie, musisz dowiedzieć się co najbardziej działa na spalanie tłuszczu i co jeść, aby przyspieszyć metabolizm. Ściągnij już teraz moje sprawdzone „25 przepisów spalających tłuszcz” i skutecznie zacznij odchudzanie.

Każdy wie, że woda jest niezbędnym elementem naszej diety. Jakość i ilość płynów, które wypijamy, może mieć decydujące znacznie dla naszego zdrowia. Ponadto szklanka wody wypita z rana zaraz po przebudzeniu jest doskonałym, zdrowym nawykiem.

Wiele osób, unika picia zwykłej wody, zastępując ją na przykład napojami gazowanymi (często z cukrem lub słodzikami), kawą, herbatą, a po pracy, winem i piwem. Okazuje się, jednak, że nie ma nic lepszego dla organizmu niż zwykła woda, która jest najzdrowszym i najlepszym napojem.

Osobiście polecam picie ciepłej wody z rana, ponieważ to nie tylko moda, ale okazuje się również, że ciepła woda ma o wiele więcej korzyści dla zdrowia. Pijąc ciepłą wodę, nie narażasz się na podrażnienie błony śluzowej gardła, a także zyskujesz szereg korzyści dla organizmu.

Oto 10 korzyści dla zdrowia z picia ciepłej wody:

  1. Ciepła woda poprawia trawienie – letnia woda poprawia funkcjonowanie układu trawiennego i przyśpiesza trawienie. Dzięki niej, zapewnisz sobie prawidłową ilość soku żołądkowego, a w razie potrzeby, zneutralizujesz jego nadmiar. Picie ciepłej wody jest korzystne także przy bólach brzucha.
  2. Ciepła woda pomaga pozbyć się zaparć – zaparcia bardzo często są związane z piciem zbyt małej ilości płynów – dochodzi do nich, szczególnie u osób starszych i dzieci. Ciepła woda poprawia pracę jelit i zmienia konsystencję ich treści, dzięki czemu pobyt w ubikacji, jest krótszy. Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, warto dodać do niej sok z cytryny.
  3. Ciepła woda zmniejsza ból gardła – pijąc zwykłą, ciepłą wodę, nawilżasz struny głosowe i zmniejszasz ból gardła. Możesz ją zastosować zamiast tabletek do ssania (które zwykle zawierają mnóstwo cukru). Co więcej, woda rozpuszcza śluz i ułatwia jego usuwanie z układu oddechowego. Inną metodą na pozbycie się bólu gardła, jest picie herbatek ziołowych zawierających surowce śluzowe, lub płukanie gardła wodą z niewielkim dodatkiem soli.
  4. Ciepła woda pomaga oddychać swobodnie przez nos – nagromadzenie się wydzieliny w nosie, jest często związane z odwodnieniem organizmu. Pijąc więcej wody, rozluźniasz śluz oraz poprawiasz funkcjonowanie układu oddechowego. Wpływa to także na zmniejszenie ilości bakterii w drogach oddechowych, ponieważ dobrze nawilżony nos, skutecznie radzi sobie z ich filtrowaniem.
  5. Ciepła woda pomaga Schudnąć– woda jest ciekawym środkiem podwyższającym termogenezę i pozwalającym spalić więcej kalorii. Pijąc wodę przed posiłkiem, zmniejszasz nieco apetyt, a jeśli dodasz do niej dodatkowo sok z cytryny lub ocet jabłkowy, będziesz w stanie zjeść mniej niż zwykle.
  6. Ciepła woda pomaga „odtruć” organizm – woda usuwa z organizmu szkodliwe toksyny, oraz delikatnie wspomaga proces pocenia się, dzięki czemu, pozbywasz się niepotrzebnych substancji. Co więcej, picie wody zmniejsza także widoczność pryszczy i innych niedoskonałości skóry.
  7. Ciepła woda pomaga pozbyć się bóli miesiączkowych – picie zbyt małej ilości wody, prowadzi do pogorszenia pracy mięśni odpowiadających za napięcie pęcherza moczowego. Jeśli pijesz jej więcej, napięcie w tym rejonie jest mniejsze, co daje szybką ulgę w przypadku bólów menstruacyjnych. Podobne działanie ma ciepły okład.
  8. Ciepła woda pomaga poprawić krążenie krwi – nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że woda działa podobnie, jak kawa. Większa ilość płynów w układzie krążenia, przekłada się na lepsze samopoczucie oraz prawidłowe dotlenienie wszystkich komórek organizmu. To dlatego, jeśli pijesz za mało wody, czujesz się słabo i nie masz chęci do pracy.
  9. Ciepła woda pomaga spowolnić starzenie – stosujesz kremy przeciwzmarszczkowe, ale działają one za słabo? Przyczyną jest prawdopodobnie to, że pijesz zbyt mało wody, co prowadzi do odwodnienia skóry i pogłębienia zmarszczek. Aby zachować odpowiednią elastyczność skóry, pij więcej wody i unikaj napojów, które odwadniają, jak kawa i alkohol.
  10. Ciepła woda pomaga zadbać o prawidłowy sen – ciepła woda delikatnie podwyższa temperaturę ciała, dzięki czemu przechodzi ono w stan czuwania. Warto pić ją bezpośrednio przed snem. Zamiast wody, możesz zastosować także ciepłe mleko, o ile nie masz problemów z trawieniem laktozy.

Jak i kiedy pić ciepłą wodę?

Ważne, aby pamiętać, że woda nie powinna być bardzo gorąca, ponieważ można się poparzyć i podrażnić cału układ pokarmowy.

Po zagotowaniu, należy odstawić ją na kilkanaście minut. Pamiętaj o tym, że pijąc zimne napoje, zmuszasz organizm do pracy nad przywróceniem prawidłowej temperatury, co pogarsza na przykład trawienie.

Istnieją, tez niepotwierdzone teorie, że pijąc zimną wodę, nasz organizm spala więcej kalorii.

Natomiast ciepła woda będzie złym rozwiązaniem zaraz po treningu, ponieważ wtedy temperatura organizmu i tak jest podwyższona. Wówczas najlepsza jest zimna woda lub woda o temperaturze pokojowej.

Zobacz także:

Comments

komentarze

Podobał Ci się ten artykuł?- kliknij „Polub tę stronę”!