burak
pixabay.com

Zanim zaczniesz odchudzanie, musisz dowiedzieć się co najbardziej działa na spalanie tłuszczu i co jeść, aby przyspieszyć metabolizm. Ściągnij już teraz moje sprawdzone „25 przepisów spalających tłuszcz” i skutecznie zacznij odchudzanie.

Niepozorny i niedrogi sok z kiszonych buraków ma tak niesamowite właściwości, że grzechem by było z nich nie sok z kiszonych burakówskorzystać: jest niezastąpiony w budowaniu odporności, dbaniu o zgrabną sylwetkę, dzięki wysokiej zawartości żelaza przeciwdziała anemii, ma właściwości antynowotworowe, odmładzające, a u mężczyzn podnosi sprawność seksualną i zwiększa wytrzymałość. Jak przygotować sok z kiszonych buraków i dlaczego warto popijać go codziennie?

Powszechny i niedrogi burak to bogactwo żelaza, witaminy C, soli mineralnych, magnezu oraz witamin z grupy B, w tym kwasu foliowego. W procesie fermentacji jego właściwości zostają wzmocnione przez bakterie probiotyczne.

Jest nie tylko bombą witaminową, wzmacniającą organizm, ale skutecznym antidotum na powszechne dolegliwości. Jakie właściwości wykazuje ten nieoceniony napój probiotyczny?

Niesamowite właściwości soku z kiszonych buraków

– wzmacnia odporność, sprzyja budowaniu prawidłowej flory jelit
– wykazuje  działanie antybakteryjne i przeciwwirusowe, pomocny podczas leczenia infekcji
– niezastąpiony w odchudzaniu (zawiera błonnik, ma niewiele kalorii, reguluje przemianę materii)
– przeciwdziała anemii, dzięki wysokiej zawartości żelaza, wykazuje krwiotwórcze właściwości
– zapobiega nowotworom, dzięki betaninie, która chroni działaniem wolnych rodników
– odkwasza organizm, dzięki właściwościom zasadotwórczym
– oczyszcza organizm z toksyn
– reguluje ciśnienie krwi
– wspiera pracę wątroby i nerek
– przyspiesza syntezę kolagenu, działa odmładzająco
– łagodzi dolegliwości w okresie menopauzy
– choć może się to wydawać dziwne, ale sok z kiszonych buraków jest naturalnym afrodyzjakiem, który działa tak jak ostrygi!

Kto może pić sok z kiszonych buraków?

Krótko mówiąc-każdy. Zarówno mężczyźni, którzy chcą zwiększyć swoją wytrzymałość i libido, kobiety, którym zależy na zgrabnej sylwetce i zachowaniu młodego wyglądu, ale też dzieci, które w ten naturalny sposób wzmocnią odporność.

Sok z kiszonych buraków ceniony jest przez wegan i wegetarianów, dostarczając cenne żelazo pochodzenia roślinnego. Soku z kiszonych buraków powinny unikać osoby chore na cukrzycę, ze względu na wysoki indeks glikemiczny tego warzywa.

Przepis na domowy sok z kiszonych buraków

sok z buraków na oczyszczanieSkładniki:

  • 2 buraki
  • 2 ząbki czosnku
  • opcjonalnie naturalny zakwas, np. pół kromki chleba na tradycyjnym zakwasie lub łyżeczka soku z kiszonej kapusty, czy soku z kiszonych ogórków.
  • liść laurowy,
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • litrowy słoik
  • pół litra przegotowanej letniej wody
  • pół łyżeczki soli (np. himalajskiej)
  • gaza
  • gumka recepturka

Przygotowanie:

Słoik wyparzamy wrzątkiem. Buraki myjemy i dokładnie czyścimy szczotką (bez obierania zachowują więcej wartości odżywczych) lub obieramy ze skóry i kroimy na talarki. Następnie buraki umieszczamy w słoju, dodajemy czosnek, ziele angielskie i liść laurowy. 

Rozpuszczamy sól w przegotowanej, przestudzonej, letniej wodzie i zawartość słoika zalewamy wodą. 

*Wskazówka:

Aby zapobiec powstawaniu pleśni podczas fermentacji, musimy stworzyć bakteriom probiotycznym środowisko beztlenowe,  na powierzchni nic nie powinno pływać. Buraki i przyprawy, powinny być dobrze przykryte w wodzie z solą. 

Następnie słoik przykrywamy gazą, którą przytrzymujemy za pomocą gumki recepturki i odstawiamy na 3-4 dni w ciepłe miejsce. Gotowy sok z kiszonych buraków poznamy po intensywnym kwaśnym zapachu.

Po kilku dniach możemy go odcedzić a płyn przelać do szklaknych butelek lub słoika. Szczelnie zamknąć i wstawić do lodówki. Najlepiej przechowywać go w lodówce lub chłodnym miejscu. 

Jak stosować sok z kiszonych buraków?

Aby skorzystać z jego cennych właściwości i uzyskać najlepsze efekty należy popijać go codziennie po jednej łyżce stołowej. Taki zakwas można także stosować do przygotowania barszczu. Z tym, że dodajemy go pod koniec gotowania, tak aby nie zniszczyć dobrych składników zakwasu. 

Zobacz też:

5produktow których nie możesz jeść

Źródła:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/01/25/beets-health-benefits.aspx www.akademiawitalnosci.pl
www.organicfacts.net/health-benefits/vegetable/beets

Comments

komentarze