Katarzyna Gurbacka
Dietetyk, Promotor Zdrowego Odżywiania
Autorka planu jedzenia Dieta Venus

Ma cudowną moc i przez wielu nazywana jest SUPER JEDZENIEM.

Obecnie niedoceniana, choć znana i jedzona bardzo często za czasów mojego dzieciństwa. Właściwie to jedyne warzywo jedzone zimą, kiedy nie było dostępu do innej „zieleniny”.

Pewnie wiele osób o tym nie wiem, ale kiszona kapusta, dzięki zawartości bakterii mlekowych powstałych w czasie naturalnego procesu fermentacji jest daniem niezwykle zdrowym i leczącym wiele dolegliwości.

Proszę też nie mylić kapusty kiszonej z kwaszoną.
Tu można przeczytać, dlatego kwaszona to tania podróbka kapusty kiszonej.

zdj?cie-53
Oto przepis na moją ulubioną surówkę z kiszonej kapusty.

Składniki na 4 porcje:

0,5 kg kiszonej kapusty (nie kwaszonej, TO WAŻNE)
3 jabłka
3 marchewki
1 łyżka oliwy z oliwek
1 pęczek natki pietruszki
sól i pieprz do smaku

Wykonanie

Kapustę posiekać. Marchewkę zetrzeć na tarce. Jabłka pokroić w małą kostkę. Natkę pietruszki posiekać.
Wszystkie składniki wymieszać w dużej misce i doprawić solą i pieprzem.
Jeśli kapusta jest dość kwaśna, można dodać więcej jeszcze jedno jabłko lub marchewkę.

Kapusta kiszona czy kwaszona? Od podróbki będziesz mieć zgagę!
3 produkty, które PRZYSPIESZAJĄ starzenie (nigdy ich NIE jedź!!!)
Omlet z koperkiem i ziemniakami

 

Comments

komentarze