Kasia Gurbacka
Dietetyk
Autorka Diety Venus

Te 5 prostych sposobów aby rozruszać już od rana metabolizm są dla Ciebie, jeśli cierpisz na zaparcia, chcesz schudnąć i przyspieszyć spalanie tłuszczu.

Stosuj je codziennie, a za kilka tygodni będziesz miło zaskoczona. Każdy kto myśli o tym, aby przyspieszyć metabolizm chce zazwyczaj spalić więcej kalorii i schudnąć. Co zrobić, aby zaraz po przebudzeniu natychmiast przyspieszyć swój metabolizm? Oto 5 sprawdzonych sposobów, które są pomocne w odchudzaniu.

woda z cytrynaSPOSÓB #1- Zaraz po przebudzeniu wypij szklankę wody, najlepiej z cytryną.

Jedno z badań prowadzonych przez niemieckich naukowców dowiodło, że wypicie szklanki wody źródlanej zaraz po przebudzeniu może zwiększyć metabolizm nawet o 30 procent. Jeśli do tego dodamy cytrynę, to robi się wręcz leczniczy produkt. Cytryna ma działanie odkwaszające organizm. Picie wody ma też wspaniałe działanie na skórę i pomaga zachować jej dobrą kondycję. Doskonale „nawilża” nasz organizm od wewnątrz.

Czy wiesz, że woda z cytryną ma jeszcze inne cudowne działania?

ico-tickPoprawia trawienie. 
Sok z cytryny poprawia trawienie poprzez stymulację produkcji żółci. Pomaga na zgagę, niestrawność, wzdęcia i przy nadmiernym odbijaniu się.
Jeśli męczą Cię zaparcia lub masz problemy z wypróżnianiem, to koniecznie pij szklankę ciepłej wody z cytryną, każdego ranka.

ico-tickRelaksuje, odpręża i dodaje energii na cały dzień. 
Już sam zapach cytryny, poprawia samopoczucie, odstresowuje i dodaje energii.
Sok z cytryny usuwa toksyny z organizmu i odkwasza, dzięki czemu organizm jest silniejszy a Ty czujesz wzrost sił i energii. Poziom witaminy C gwałtownie spada szczególnie w czasie stresu, dlatego jeśli stresujące dni, przyda Ci się dodatkowa dawka tej witaminy.

ico-tickJest doskonałym źródłem potasu.
Cytryny są bogate w potas, który dba o zdrowe serce, układ nerwowy i dobrą pracę mózgu.

ico-tickWspomaga układ odpornościowy.
Witamina C zawarta w cytrynach pomaga wzmocnić organizm i stanowi skuteczną barierę dla wirusów i bakterii.

ico-tickOdświeża oddech.
Zawarte w cytrynie olejki eteryczne pomagają też łagodzić bóle zębów i stany zapalne dziąseł.

ico-tickPomaga utrzymać ładny wygląd skóry. Antyoksydanty zawarte w soku z cytryny pomagają zmniejszać wypryski. Ostatnie badania wskazują także, że sok z cytryny spłyca zmarszczki! Podobno dowiedziono także, że skutecznie rozjaśnia blizny i plamy starcze, szczególnie te na dłoniach. Sok z cytryny rozjaśnia skórkę i sprawia, że jest promienna i jasna.

ico-tickPomaga schudnąć
Sok z cytryny zawiera błonnik pektynowy, który dzięki galaretowatej konsystencji jaką przybiera w przewodzie pokarmowym osłania jego ścianki i zapobiega przyklejaniu się trawionego pokarmu do jelit, co zapobiega niestrawności i gniciu pokarmu.
Spowalnia wchłanianie cukru z pożywienia, co daje dłuższe uczucie sytości po posiłkach oraz zmniejsza wydzielanie insuliny. Zapobiega także nadmiernemu „wysuszeniu” mas kałowych, które prowadzą do zaparć i zalegania stolca.
To jeszcze jeden powód , aby dodać picie wody z sokiem z cytryny, stało się porannym rytuałem!

SPOSÓB #2-Na śniadanie zjedz jajka lub inny posiłek z dużą ilością białka i błonnika.

Dlaczego to ważne? Bo białko spala tłuszcz i przyspiesza metabolizm. Błonnik pomaga utrzymać właściwy poziom insuliny we krwi i zapewnia nam uczucie sytości na długo. Po zjedzeniu śniadania bogatego w białko i błonnik, po pierwszy „ruszymy” nasz metabolizm, po drugie dostarczymy niezbędnych wartości odżywczych, po trzecie zjemy porcję zdrowych węglowodanów, które zapewnią nam energię. Moje ulubione śniadanie to jajecznica z dwóch jajek+szklanka gotowanych warzyw+1 kromka chlebka życia. 

Zobacz też: przepis na odchudzające śniadanie

SPOSÓB #3- Nigdy, przenigdy, nie wychodź z domu bez śniadania.

To, że go nie zjesz, nie znaczy, że zaoszczędzisz kalorie. Szerokie badania wskazują, że brak śniadania, nawet raz  w tygodniu skutkuje w przyszłości poważnymi dolegliwościami.  Jedno z badań Harvard University z School of Public Health wykazały, że pomijanie śniadania może zwiększyć ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2 o 20 %. Jest to związane ze zbyt dużymi skokami insuliny.

SPOSÓB #4-Poćwicz rano.

Taki poranny „rozruch” przyspiesza metabolizm i utrzymuje go na wysokim poziomie jeszcze kilka godzin po wysiłku fizycznym. Dzięki temu, możesz spalać kalorie przez cały dzień.  Jedno z badań wykazało, że 45 minut ćwiczeń cardio (np. bieżnia, rowerek) pomaga przyspieszyć zużycie energii do 14 godzin po ćwiczeniach.  To dzięki temu, że działa tu tzw. efekt EPOC. Im bardziej intensywnie poćwiczyć, tym więcej kalorii spalisz  w ciągu dnia. Plusem jest także to, że codziennie ćwiczenia mogą pomóc zachować wrażliwość organizmu na insulinę.

SPOSÓB #5-Wypij dobrą, odchudzającą kawę.

Pewnie wiesz, że kawa jest też, JEDYNYM, tak dokładnie zbadanym, naturalnym i super skutecznym „spalaczem tłuszczu”. Jest nawet skuteczniejsza od najlepszych tabletek i suplementów spalających tłuszczu. Aby w 100% wykorzystać odchudzającą moc kawy, trzymaj się tych 3 wskazówek.

1. Po pierwsze, pij kawę, bez cukru i innych sztucznych słodzików. Ja piję kawę niesłodzoną, taką specjalną przyspieszającą metabolizm. Czasem jednak, szczególnie w „tych dniach” dodaję do kawy naturalny miód. Ma on niższy indeks glikemiczny zarówno od białego jak i brązowego cukru. Nawet jedna mała łyżeczka może całkowicie zatrzymać spalanie tłuszczu i metabolizm. Jeśli pijesz kawę w kawiarni, unikaj jak ognia, wszystkich fantazyjnie brzmiących kaw (frappucino, pralino…itp.) Wiele z nich słodzonych jest białym cukrem, syropami smakowymi i innymi sztucznymi dodatkami, które zwiększają kaloryczność kawy nawet o 300 kcal.!Taka kawa, nie jest dobra, ani dla Twojego zdrowia, ani dla bioder, talii, pupy… Dla porównania, zwykła, czarna kawa ma 0 kcal. Jeśli zamawiasz latte lub cappucino, wypij ją bez cukru.

2. Po drugie.Unikaj, jak „ognia” gotowych śmietanek do kawy, tych w proszku i tych w płynie. Nie ma w nich nic zdrowego. Są bardzo kaloryczne i tłuste, a wiele z nich zawiera złe tłuszcze trans, które są niezwykle szkodliwe dla zdrowia. Jeśli lubisz „białą” kawę, najlepiej dodać zwykłego, świeżego mleka (nie UHT) 1,5 do 2% tłuszczu. Takie mleko, jest bogate w cenne witaminy A,D,E i minerały min. wapń, fosfor i potas. Najlepiej jednak zupełnie zrezygnować z mleka krowiego na rzecz mleka roślinnego np. mleka migdałowego.

3. Po trzecie. Możesz wzbogacić czarną kawę, o dodatkowe antyoksydanty, dodając do niej, odrobinę cynamonu. Poprawia, on smak kawy, reguluje też poziom cukru we krwi. Innym zdrowym składnikiem, świetnie pasującym do kawy jest kakao. To także cudowny antyutleniacz, o magicznych właściwościach Doskonale obniża ciśnienie krwi. Oto przepis na kawę przyspieszającą metabolizm.

Co jeszcze możesz zrobić, aby przyspieszyć metabolizm i schudnąć?

Możesz zastosować plan żywieniowe, dzięki któremu możesz schudnąć nawet 7 kg w ciągi kilku tygodniu. Bez głodzenia się czy ćwiczeń, na samym jedzeniu. Szczegółowy plan, dokładnie rozpisany co jeść na śniadanie, obiad, kolację i przekąski, oraz kaloryczność w zależności od Twoich indywidualnych potrzeb znajdziesz na następnej stronie. 

alchemia_odchudzania_1

Przeczytaj również:

Comments

komentarze